AUDIO More ...
  • Oboe concerto no. 2 - MIR Pro 3D Mozartsaal
  • Summer Music - Konzerthaus Schubertsaal
  • Quatuor: vivo assai - MIR Pro 3D ORF Studio 3
  • Phantasy Quintet
  • Canzon Septimi Toni - Steinhofkirche
  • Blues for Gilbert - MIR Pro 3D NRF Hall
  • Les entretiens de la Belle et de la Bête
  • Magic Tunnel
  • West Side Story - Prologue
  • Sonic Explorations - Synchron Stage, 3D binaural

Open External Player

VIENNA MIR Pro 3D

Mixing & Reverberation


Calculating your price

VIENNA POWER HOUSE

GPU Power Extension


Calculating your price

Last Visited

Vienna MIR Pro - Quotes & Reviews

mymac logo

“[Vienna] MIR PRO is the only product of its kind truly to add a sense of space, of a venue’s acoustic, of actually ‘being there’, to your music.”
“Frankly, the dimension of realism that MIR PRO thus adds has to be heard to be believed.”
“The interfaces […] are a delight to use. They are beautifully (yet unfussilly) designed with sober colors that complement VSL’s signature navy blue palette.”
“No more than a few minutes are necessary to become completely familiar with almost every one of MIR PRO’s parameters […].”
http://www.mymac.com/review
Mark Sealey, MyMac.com

musictech_2012-06_75x107.png

“VSL’s software has always been top-class, and MIR PRO 24 is no exception. Although much is happening beneath, on the surface MIR PRO 24 is self-explanatory and easy to work with. […] once you get the hang of it, using the software as you would a real-world analogue mixing console at a live venue soon becomes addictive.”
“Mixing VSL’s Vienna Instruments alongside third-party VIs and audio signals in a single reverberant space (concert hall, studio and so on) is a truly liberating experience.”
Keith Gemmell, MusicTech Magazine

MusicTech_9_of_10_Stars_132x15.png 9 of 10 Stars, MusicTech Choice Award

ReleaseTime logo

„Hut ab, VSL-Team, vor dieser Idee und der perfekten technischen Umsetzung.
[…]
Die aktuelle Version läuft absolut stabil und ist jeden Euro wert […] und daher ist Vienna MIR PRO 24 in Anbetracht der gebotenen Qualität, des einzigartigen Konzeptes und des dahinterliegenden Entwicklungsaufwandes eine klare Kaufempfehlung!“
http://www.releasetime.de/test-vienna-mir-pro-24/
Markus Cremer, releasetime.de

musicradar.com logo

“Thinking too much about what MIR is doing may well cause a headache, but the ease with which it does it is fantastic.”
“Verdict: A stunning development in spatial placement that integrates seamlessly into any setup.”
http://www.musicradar.com/gear/all/computers-software/other/mir-pro-529311/review
Stuart Bruce, MusicRadar.com

sr_2012-02_75x99.png

„Man hat das Gefühl, dass die VSL-Produkte immer mehr zusammenwachsen und somit eine mächtige Produktionsplattform entsteht […]. Mir scheint, hier sind nicht nur exzellente Programmierer am Werk, sondern auch Leute, die mindestens genauso viel von Musik bzw. Musikproduktion verstehen. Leute, die ständig nach Verbesserungen und Innovationen suchen – und diese auch finden. Hut ab!“
Frank Schreiber, Sound & Recording

sr_2010-04_75x99.png

„Eigentlich lässt sich der Klangeindruck mit einem Wort ausdrücken: umwerfend. Man muss einfach selbst gehört haben, was dieses Werkzeug leistet. […] Zunächst entstand bei mir zu keiner Zeit der Eindruck eines Reverbs, sondern es fühlte sich immer sofort an wie ein Raum […] man hat den Eindruck, als hätte VSL von Anfang an auf dieses Produkt hin gearbeitet – die Vienna Instruments entfalten im Zusammenhang mit der MIR einen einzigartigen Klangrealismus mit einer bisher nicht gekannten räumlichen Tiefe.“
Hans Hafner, Sound & Recording

keys_2010-03_75x102.png

„Der Mischprozess geht weg vom klassischen Mischpult hin zu einer intuitiven Arbeitsweise mit einer liebevoll gestalteten grafischen Oberfläche. […] Hier kann der Musiker den technischen Aspekt eines Mixes getrost vergessen und nimmt durch das visuelle Feedback eher die Rolle eines Dirigenten ein. Einfacher geht es nicht mehr. […] Im Ergebnis klingt die MIR kristallklar und die räumliche Differenzierung ist wirklich überzeugend gelungen. Ein solches Ergebnis lässt sich mit anderen Mitteln nicht erreichen […] generell gewinnen Arrangements an Realismus und, ich wage zu sagen, an Emotionalität. Dem Nutzer bietet sich ein differenzierter und detaillierter Umgang mit der Räumlichkeit, der weit über altbekannte Mittel wie Panning und Reverb hinaus geht. Die MIR ist beileibe kein einfaches Hall-Plug-in, sondern ein unkonventionelles Mischpult und dazu ein vollwertiger 64-Bit-Host.“
Andreas Moisa, Keys

sr_2009-03_75x99.png

“VSL’s software enters uncharted territory.
MIR’s interface looks great due to the lovingly modeled spaces. The innovative graphical operational concept is great. It allows to form the orchestral sound on the virtual stage like a conductor rather than like a sound engineer.
The flexibility of the spatial design and the possibilities to melt various instruments are one-of-a-kind. Even when using relatively small rooms that don’t produce any noticable resonances, MIR enhances the orchestra with more substance and homogeneity. Mere computer-based productions often face the problem that solo instruments seem to stand next to one another in the mix but don’t merge into the big picture. MIR gets down to the root of the trouble and puts all single instruments together, merging them to a complete orchestra.
With MIR the Vienna Symphonic Library makes the mixing process of virtual orchestral instruments easier and more intuitive than ever before. The application is no competition to established convolution reverb solutions but an innovative virtual stage that can be played as a conductor. At the same time MIR breaks new ground when it comes to sound and its realism. There is less focus on reverberation, but more on room simulation and homogeneity.”
Ralf Kleinermanns, Sound & Recording (translated)

sr_2009-02_75x99.png

“Vienna MIR achieves a simulation of rooms of previously unknown detail und depth. Even the most delicate nuances of the positioning of instruments can be reproduced. Vienna MIR adds a spatial dimension to the most subtle harmonic interrelations. Breathtaking.”
Gerald Dellmann & Walter Wehrhan, Sound & Recording (translated)